Tess

Hejsan mitt namn är Therese och på min blogg får ni följa mitt liv som nybliven kostrådgivare, jag jobbar för nuvarande på Life och mina största intressen är just Hälsa, träning och kostrådgivning. Ta gärna del av mina träningsupplägg, recept och andra tips!! Vid kontakt skicka gärna e-post till [email protected] Hälsningar Tess

Kycklinggryta med äpple, curry och paprika

 
Gjorde det enkelt för mig idag och slängde ihop denna snabba och goda kycklinggryta.
 
Ni behöver. 2 personer
 
2 stora bitar kycklingfile
1 röd paprika
1 äpple
4 dl matlagningsgrädde
1 knippe sparris
2 tsk röd currypasta
(salt, svartpeppar, curry och paprikakrydda)
 
Mirakelnudlar
 
Gör så här:
 
Skär kycklingen i småbitar och stek upp med kokosfett, krydda kycklingen med kryddorna och häll på grädde och currypasta, låt småputtra i några minuter, krydda mer om det behövs.
Hacka äpple och paprika och lägg ner i grytan när den börjar bli färdig, jag gillar inte för koka grönsaker nämligen.
 
Koka sparris enligt anvisningar.
 
 
Koka upp vatten med lite salt, skölj nudlarna i vatten cirka 10 sekunder, när vattnet kokar lägger ni ner nudlarna i en minut och sen är allt KLART
 
 
Fick tyvärr bli en instrambild för min systemkamera är urladdad, får duga för denna gången :P
Mycket god gryta, jag älskar kombinationen med kyckling, äpple, curry och paprika =)
 
 
#1 - - Hanna:

Vad tyckte du om nudlarna? :)

Svar: Har nyss gjort ett inlägg om det =)
Tess

#2 - - ami:

det lät jätte gott! Nudlarna är ju fantastiska :D

Svar: Ja det tycker jag också =)
Tess