Tess

Hejsan mitt namn är Therese och på min blogg får ni följa mitt liv som nybliven kostrådgivare, jag jobbar för nuvarande på Life och mina största intressen är just Hälsa, träning och kostrådgivning. Ta gärna del av mina träningsupplägg, recept och andra tips!! Vid kontakt skicka gärna e-post till [email protected] Hälsningar Tess

Chokladmousse

 
Den vinnande desserten igår som gav mig 10 mig fulla poäng, riktigt god faktiskt.
 
Recept 4 - 6 personer
 
200 gram mörkchoklad
3 ägg
3 dl vispgrädde
 
Gör: Smält chokladen i vattenbad, när chokladen är smält lägger ni i ett helt ägg under lätt vispning, fördela de två övriga äggen och vispa vitan till vitt skum och gullan för sig, blanda först ner gullan i chokladen och sedan vitan, blanda försiktigt.
Vispa vispgrädden och blanda ner försiktigt, (ej vispning).
 
Lägg upp moussen i fina glas och ställ in i kylen ett par timmar innan servering.
 
 
 
Jag dekorerade med färska hallon, granatäppelkärnor samt ringlade över lite agave
 
 
Chokladet köpte jag i en fin chokladaffär nere i Helsingborg, mycket trevlig affär.
 
 
 
#1 - - felicia:

Gott :)

#2 - - Victoria:

Wow ser riktigt gott ut! Det ska jag testa så fort jag blir sugen på choklad igen :) förresten så gillar jag din blogg också :D

#3 - - Hanna:

Lät riktigt gott! :D

#4 - - Jonas:

Det är då inte det lättaste att hålla sig till dieten under Halloween, det är för mycket godsaker över allt xD

#5 - - Elaine - Fotograf & Modell:

Oh så gott :)

#6 - - Jasmine:

Det ser verkligen gott och lyxigt ut!
Kram

#7 - - Nayomi:

ahh vad gott det där såg ut!

#8 - - Marlene S.R:

gott:)

#9 - - Kajsa Johansson:

Det ser fantastiskt gott ut!

#10 - - Filippa:

Åhh, den såg inte helt fel ut ! Muuums !! :)

#11 - - Louise:

Vad gott, tack för tipset :)

#12 - - Jenny:

Ohmy vad gott!!

#13 - - michelle möller:

de såg gott ut :)