Tess

Hejsan mitt namn är Therese och på min blogg får ni följa mitt liv som nybliven kostrådgivare, jag jobbar för nuvarande på Life och mina största intressen är just Hälsa, träning och kostrådgivning. Ta gärna del av mina träningsupplägg, recept och andra tips!! Vid kontakt skicka gärna e-post till [email protected] Hälsningar Tess

Mellanmål

 
Perfekt mellanmål
 
 
1 avokado
1 tomat
1 rödpaprika
0,5 rödlök
0,5 citron
0,5 dl färsk persilja
 
NÄRINGSDVÄRDE
 
Energi: 260 kcal
Fett: 19,8 g
Kolhydrater: 16 g
Protein: 4,9 g
Mättat fett: 2,3 g
Omättat fett: 16,7g
 
Måltiden ger dig även massa vitaminer och mineraler
A, B1, B2, B6, folsyra, C-vitamin, E-vitain och en del järn, kalcium, fosfor, magnesium, zink och selen.
Mellanmålet gav mig massa C-vitamin, hela 245,6 mg. Paprikan är den starkaste källan till C-vitamin.
 
#1 - - Madelene:

Fantastiskt, jag behöver få in lite nyttiga mellanmål i min vardag, och avocado som är så gott! Har du några fler nyttiga tips som jag har missat? :)