Tess

Hejsan mitt namn är Therese och på min blogg får ni följa mitt liv som nybliven kostrådgivare, jag jobbar för nuvarande på Life och mina största intressen är just Hälsa, träning och kostrådgivning. Ta gärna del av mina träningsupplägg, recept och andra tips!! Vid kontakt skicka gärna e-post till [email protected] Hälsningar Tess

Pannkaksmys med tvillingsyster

 
 Ikväll har jag och syrran myst till det med lite nyttiga pannkakor, herregud vad gott allt blev.
 
Pannkakssmet: 5 pannkakor eller 10 små
 
3 ägg
2 dl mjölk
1 dl mandelmjöl
1 dl hasselnötsmjöl
1 tsk fiberhusk
2 msk kokospalmsocker
1 vaniljstång
2 msk smällt smör
himalayasalt
 
Gör så här: Vispa samman ägg, mjölk, fiberhusk, mandelmjöl, hasselnötssmjöl, lite salt och kokospalmsocker, smält smöret och rör ner försiktigt i pannkakssmeten.
Lägg i en delad vaniljstång och låt pannkakssmeten vila 20 minuter i kylskåp.
Ta bort vaniljstången från pannkakssmeten, stek pannkakorna på medelvärme i en stekpanna med en klick smör.
 
Vi serverade våra pannkakor med en enkel hallonsylt, tinad frysta hallon som mosas och sötas med kokospalmsocker, lättvispad grädde, jordnötssmör med chokladsmak, kokosflingor och lite agave.
 
 
 
 
 
 
 
#1 - - Elin:

mumsigt!

#2 - - Felicia :

Hej! Jag försöker komma igång med träning och bra kost men har ingen aning om vad jag ska äta. Du kan inte göra ett inlägg där du skriver allt du äter(samt när på dagen du äter det) under en veckas tid för att få tips på bra och nyttig mat? :)

Svar: Hej =)Ska försöka lägga upp en sådan inlägg inom snar framtid, tack för tipsen behövs när man inte alltid vet vad man ska blogga om, ha en underbar dag. kramar från Tess
Tess