Tess

Hejsan mitt namn är Therese och på min blogg får ni följa mitt liv som nybliven kostrådgivare, jag jobbar för nuvarande på Life och mina största intressen är just Hälsa, träning och kostrådgivning. Ta gärna del av mina träningsupplägg, recept och andra tips!! Vid kontakt skicka gärna e-post till [email protected] Hälsningar Tess

Nyttig chokladpudding

 
Recept 1 portion
 
2 dl mandeldryck
1 påse chokladpuddingmix från WNT
agave om ni vill söta extra
 
Gör så här: Vispa samman chokladmixen med mandeldryck. Häll upp puddingen i en skål och ställ in i kylen cirka 1 - 2 timmar innan servering. Toppa med kakaonibs och gojibär.
Annars kan det säkert funka med bär, nötter och kokosgrädde och vill man ha mer chokladsmak kan man blanda ner ekologisk cacaopulver i puddingen.
 
Näringsvärde 1 portion
 
120 kcal
0,8 g fett
2,5 g kolhydrater
1,0 g fiber
25g protein
 
Jag tycker den blev god i smaken, eftersom puddingen har högt proteininnehåll kan den med fördel intas efter träning. Passande som dessert och mellanmål. Den mättar bra och är inte allt för söt.
 
 
 
3 kommentarer publicerat i Recept
Taggar: högt proteininnehåll, nyttig dessert, wnt chokladpudding
#1 - - livet med Asperger och kronisk smärta:

svar: ja de blev en fin helg:)

#2 - - Jessica:

ska absolut prova detta recept! älskar chokladpudding, men ett nyttigare alternativ är ju bättre, så att man kan äta det med gott samvete!

#3 - - Hanna:

Kan man använda något annat än mandeldryck för att den fortfarande ska vara nyttig? Är tyvärr allergisk mot alla sorts nötter och hade gärna vela testa receptet :)

Svar: Hej Hanna =)Absolut går det bra, vatten är egentligen den rätta ingrediensen, bara jag som ändrade om lite =)
Hoppas du gillar puddingen lika mycket som mig. kramar i massor
Tess