Tess

Hejsan mitt namn är Therese och på min blogg får ni följa mitt liv som nybliven kostrådgivare, jag jobbar för nuvarande på Life och mina största intressen är just Hälsa, träning och kostrådgivning. Ta gärna del av mina träningsupplägg, recept och andra tips!! Vid kontakt skicka gärna e-post till [email protected] Hälsningar Tess

Detox tips

Nu är jag nästan klar med all planering av detoxen, har några måltider till att skriva ner.
Kommer köra på ganska mycket nya smaker, blir en liten utmaning nu när Andreas också hänger på, han är ganska kräsen nämligen.
 
Chiafrö med mango. Jag tycket det är bra att boosta frukt med chiafrö, det är perfekt som mellannmål eller kvällsmål när man detoxar. Chiafrön fyller kroppen med omega3, vitaminer och mineraler och det mättar bra tack vare fiberinnehållet.
 
 
Jag kommer dricka en del smoothies till både frukost, mellanmål och kvällsmål under detoxen.
Om man inte tycker smoohies mättar tillräckligt kan man göra chiagelè som håller i kylen några dagar.
 
Recept:
 
1/2 dl chiafrö
2 dl vatten
 
Lägg chiagelèn i en tätslutande burk med lock, håller cirka en vecka i kylen. Boosta smoothien med cirka 2 -3 msk chiafrögelè
 
 
 
Nu ser jag fram emot detoxen på måndag, jag kommer uppdatera med recept och andra tips så myckete jag bara kan. Ha en underbar fortsatt dag, solen skiner nere i Skåne och jag har suttit på balkongen halva dagen.
 
// Tess
 
#1 - - myawesomedays.blogg.se:

Spännande. :D

#2 - - Tarja Olesen:

Bra tips

#3 - - Hanna:

Vad roligt med lite tips! Jag har faktiskt aldrig tänkt på att använda chiafrön till annat än chiapudding, kanske måste testa :)
Sv: Tack! Fick veta idag att jag klarade den, känns super bra! :)

Svar: Vad kul grattis, måste ju kännas hur skönt som helst =)Ja prova frukt med chiafrö, oroligt gott =)
Ha en fin helg, kramar
Tess