Tess

Hejsan mitt namn är Therese och på min blogg får ni följa mitt liv som nybliven kostrådgivare, jag jobbar för nuvarande på Life och mina största intressen är just Hälsa, träning och kostrådgivning. Ta gärna del av mina träningsupplägg, recept och andra tips!! Vid kontakt skicka gärna e-post till [email protected] Hälsningar Tess

Hasselnötssmör

Idag har jag gjort mitt egna hasselnötssmör, hur gott som helst vill jag säga.
Detta måste ni bara prova, ska bli smaskens till min frukost imorgon, proteinpannkakor med frukt och hasselnötssmör.
 
Recept:
 
100 gram hasselnötter
1 msk råkakao
1.5 msk ekologisk kokosfett
1 vaniljstång
2 msk eko kokossocker
 
Steg för steg:
 
Ställ ungen på 200g, när ungen kommit upp i grader rostar ni hasselnötterna i cirka 15 minuter.
 
 
Ta bort det ytterska svarta skalet på hasselnötterna
 
 
Efter mycket plock och pinn blev nötterna snygga. Mixa nötterna med en mixerstav
 
 
När nötterna är mixade, lägger ni i kokosfett, vaniljstång, kokossocker och kakaopulver och mixar till en jämn smet.
 
 
 
 
Lägg upp hasselnötssmöret i en skål, eller annan förvaring...
Jag har ställt mitt hasselnötssmör i kylen men den klarar sig i rumstemperatur ett par dagar.
 
Kakaonibs snyggar till lite, eller hur =)