Tess

Hejsan mitt namn är Therese och på min blogg får ni följa mitt liv som nybliven kostrådgivare, jag jobbar för nuvarande på Life och mina största intressen är just Hälsa, träning och kostrådgivning. Ta gärna del av mina träningsupplägg, recept och andra tips!! Vid kontakt skicka gärna e-post till [email protected] Hälsningar Tess

Tess och andys räksoppa med sting

Igår lagade jag och andy denna eleganta soppa med mycket räksmak, älskar man räkor kommer man helt klart älska denna soppa.
 
Recept: 2 personer
 
500g räkor med skal
2 msk tomatpurè
7 dl vatten
3 msk hummerfond
svartpeppar, salt
 
Börja med att skala alla räkor. Räkskalen ska sedan stekas upp i en gryta med smör eller olja.
 
 
 
charlottenlök
lök
rotselleri
palsternacka
vitlök
paprika och chili
dill
 
Ungefär så här mycket av varje grönsak använde vi, lägg i grönsakerna, tomatpurè och koka upp med räkskal och vatten.
 
 
Soppan ska koka allt från 1 - 2 timmar, vi kokade upp fonden cirka 1 timme.
 
 
När allt är klart, silar ni av fonden och lägger tillbaka soppan i en gryta, koka upp soppan med grädde och red med lite maizena till lagom konsistens. Nu är soppan klar och det är bara till att njuta av dessa smaklökar.
 
Lägg de skalade räkorna i en djup tallrik och häll upp soppan, dekorera med färsk dill.
 
 
 
 
#1 - - Angelnrone:

Mmm...så gott det ser ut och snyggt upplagt:)
Den får vi nog testa nån gång tack för tipset!
Hoppas allt väl med dig nattiskramisar Angel ♥ ☆

Svar: Hej rara fina Angel =)Tack så mycket, vad glada vi blir =)
Här är allt bra, hoppas allt är bra med dig också, vi hörs snart...massa goa kramar till dig
Tess