Tess

Hejsan mitt namn är Therese och på min blogg får ni följa mitt liv som nybliven kostrådgivare, jag jobbar för nuvarande på Life och mina största intressen är just Hälsa, träning och kostrådgivning. Ta gärna del av mina träningsupplägg, recept och andra tips!! Vid kontakt skicka gärna e-post till [email protected] Hälsningar Tess

Tvillingarnas fruktiga glass med kärlek

 
Recept glass:
 
1 mogen mango
50g fryst banan, ananas, mango
4 äggulor
1 dl kokossocker
2 dl vispgrädde
1 dl kokosmjölk (krämig)
1 vaniljstång
 
Topping:
 
 valnötter, mandel och hasselnötter
honung
smör
 
ananas färsk
kokosfett
chili
honung
 
Gör så här: Mixa mango med fryst mango, banan och ananas till en purè liknande konsistens.
Vispa äggulor och kokossocker poröst. Rör samman den fruktiga purèn med grädde, kokosmjölk vaniljstång och äggsmeten, ställ in i kylen ett par timmar innan tillagning. Lägg glassen i en glassmaskin ( följ glassmaskinens instruktioner), glassbehållaren ska först läggas i frysen 8 timmar innan användning. Glassen bör stå i frysen ett par timmar innan servering,
 
Topping
 
Vi stekte upp hackad och tärnad ananas i kokosfett, sötade med lite honung. Efter stekning hackade vi en liten röd chili och blandade samman med ananasen.
 
Nötterna stekte vi i smör och sötade med honong, går bra med agave eller kokosocker också.
 
 
Resultatet
 
 
 
 
 
 
#1 - - Anonym:

Måste prova soppan :0)

Svar: Tycker jag att du ska =)
Tess