Tess

Hejsan mitt namn är Therese och på min blogg får ni följa mitt liv som nybliven kostrådgivare, jag jobbar för nuvarande på Life och mina största intressen är just Hälsa, träning och kostrådgivning. Ta gärna del av mina träningsupplägg, recept och andra tips!! Vid kontakt skicka gärna e-post till [email protected] Hälsningar Tess

Spenatsoppa med torksryggfile

 4 portioner
 
6 bitar torskryggfileèr
1 förpackning fryst spenat (finus)
1 förpackning frysta ärtor
1 förpackning fryst koriander
1 burk ekologisk kokosmjölk
10 små champinjoner
1 - 2 msk ekobuljong
peppar, vitpeppar och himalayasalt
 
Gör så här: Tina fryst torkryggfile, lägg i en ugnsäkerform och ringa över olivolja. peppar och salt. Jag tog även en krydda från Granit som heter wasabikrydda, den är riktigt god till torsk.
Ställ in i ugnen på 220 grader cirka 10 minuter.
Koka upp soppan med samtliga ingredienser, servera med torskryggfilen i en soppskål.
 
#1 - - ɑ n n i k ɑ:

Gott!

#2 - - Angelnrone:

Åh så smaskigt det såg ut torskrygg älskar jag med så gott mmm... (slickar mig om munnen):)
Gillar alla ingredienserna utom koriandern goda rätter du gör vännen♡
Massa goa kramisar till dig Angel ♥ ☆


Svar: Åh tack min fina, nej många brukar inte gilla koriander, den har en mycket speciell smak, man kan annars byta ut den till annan valfri varit örtkrydda =)Jag älskar att laga mat, det har blivit lite av en favoritsyssla, speciellt nu när vi har större kök och bättre kök =)
Kramar i massor till dig och hoppas allt är bra...kramar
Tess