Tess

Hejsan mitt namn är Therese och på min blogg får ni följa mitt liv som nybliven kostrådgivare, jag jobbar för nuvarande på Life och mina största intressen är just Hälsa, träning och kostrådgivning. Ta gärna del av mina träningsupplägg, recept och andra tips!! Vid kontakt skicka gärna e-post till [email protected] Hälsningar Tess

Äggröra med kalkonbacon och champinjoner

Kan ätas direkt efter ett träningspass eller varför inte till lunch. Som ni ser har jag lagt upp mycket recept på bloggen den senaste tiden men jag har känt mig väldigt kreativ i köket och då passar det perfekt att blogga.
Jag skulle egentligen haft rårivna morötter till denna rätt också men det glömdes tyvärr bort i affären.
 
Tess äggomelett med kalkonbacon, champinjoner och de glömda rårivna morötterna
 
Recept: 1 portion
 
2 eko ägg
1 msk majonäs
1 msk mjölk eller havremjölk
1 paket kalkonbacon
champinjoner
valfria kryddor
rårivna morötter
 
Jag vispade majonäs med lite mjölk och sen vispade jag ner äggen och kryddade med svartpeppar, himalayasalt, paprikakrydda, chilipulver och vitlökspulver.
 
 
Började med att steka upp kalkonbacon i lite smör på båda sidorna, när de är klara läggs kalkonbaconen på hushållspapper.
 
 
Efter stekte jag champinjonerna i lite smör och kryddade med himalayasalt och svartpeppar.
 
 
Sist stekte jag äggröran...
 
Sen är allt klart, åh det saknas bara rårivna morötter, det måste provas nästa gång.