Tess

Hejsan mitt namn är Therese och på min blogg får ni följa mitt liv som nybliven kostrådgivare, jag jobbar för nuvarande på Life och mina största intressen är just Hälsa, träning och kostrådgivning. Ta gärna del av mina träningsupplägg, recept och andra tips!! Vid kontakt skicka gärna e-post till [email protected] Hälsningar Tess

Mums för smaklökarna

Här har ni en liten lördags dessert, den satt inte helt fel i magen =)
 
Vaniljkesella med päron, hasselnötter och kokosflarn
 
Päronen (skalade) tillagade jag i ugnen på 200 grader, innan besöket i ugnen kryddade jag päronen med kokossocker och en liten klick smör, går utmärkt med kokosfett också.
Päronen väntas klara efter 20 minuter, känn med en sticka så att de är mjuka.
Jag mortlade hasselnötterna snabbt, la i en ungsäkerform tillsammans med kokosflarn, torrosta cirka 15 minuter.
 
Lägg upp kesellan i en skål, på med päronen, nötterna, kokosflarnen och lite kanel.