Tess

Hejsan mitt namn är Therese och på min blogg får ni följa mitt liv som nybliven kostrådgivare, jag jobbar för nuvarande på Life och mina största intressen är just Hälsa, träning och kostrådgivning. Ta gärna del av mina träningsupplägg, recept och andra tips!! Vid kontakt skicka gärna e-post till [email protected] Hälsningar Tess

Pesto och citrondressing

Nu har jag preis gjort min egna pesto och citrondressning, jag är nöjd. =)
 
citrondressning: 1 dl kallpressad olivolja, 1 citron saft+skal, 1 tsk agave, himalyasalt, dragon och peppar.
Blanda samman samtliga ingredienser och lägg i en likande burk som min.
 
Pesto: 1,5 dl kallpressad olivolja (kungmarkatta), 50 g pinjenötter, 1 kruka basilika, 1 vitlök, cirka 100 gram fint riven parmeasanost.
Jag tog lite mindre parmeasanost för jag ville ha en lite lösare konstistens på min pesto, den ska kunna ringlas den över salladen, jag mixade min i en blender, går bra att mortla peston också, börja med de torra ingredienserna, sen ringlar ni i olivoljan samtidigt som mixern är igång.