Tess

Hejsan mitt namn är Therese och på min blogg får ni följa mitt liv som nybliven kostrådgivare, jag jobbar för nuvarande på Life och mina största intressen är just Hälsa, träning och kostrådgivning. Ta gärna del av mina träningsupplägg, recept och andra tips!! Vid kontakt skicka gärna e-post till [email protected] Hälsningar Tess

Underbara bollar =)

Hihi, syrran bakade dessa underbara bollar sist jag besökte henne, underbart goda och perfekt att bjuda på när man får gäster och istället för socker har man tillsatt daddlar och lite kokossocker.
 
cirka: 10 daddelbollar
 
1 dl ekologisk havregryn
2 msk kokosflingor
2 msk kokossocker
2 msk kakaopulver
3 msk kaffe
8 st daddlar ( kärna ur )
1 dl nötter (hasselnötter och mandel)
50 gram smör eller kokosfett
 
Gör:
 
 
 
Mixa nötterna i en blender och tillsatt daddlarna, daddlarna ska kärnas ur innan de mixas.
 
 
Ställ in i kylen cirka 20 min innan de rullas, forma bollarna och rulla i kokosflingor =)
Bättre än så här blir det nog inte, mumsfilibaba!!!
 
 
 
#1 - - rememberthiis.blogg.se:

Mums :F

#2 - - Linn Strömberg:

Men åhh vad gott! Och herregud vad sugen jag blev på chokladbollar nu!

#3 - - Cecilia Johansson:

Bollarna ser goda ut. ;)

#4 - - Robex Lundgren:

mums

#5 - - Robex Lundgren:

mums