Tess

Hejsan mitt namn är Therese och på min blogg får ni följa mitt liv som nybliven kostrådgivare, jag jobbar för nuvarande på Life och mina största intressen är just Hälsa, träning och kostrådgivning. Ta gärna del av mina träningsupplägg, recept och andra tips!! Vid kontakt skicka gärna e-post till [email protected] Hälsningar Tess

Aloe vera drinken, boosta din kropp!!!

 
Denna morgon har jag kikat igång kroppen med denna härliga drink.
Drinken består av ekologisk apelsinjuice, honungsmelon, fryst mango och aloe vera juice från Life.
 
Recept: 1 stort glas
 
1.5 dl apelsinjuice
2 dl fryst mango
några bitar honungsmelon
2 msk aloe vera juice (ekologisk)
 
Gör: Mixa allt i en bleender och drick omgående.
 
 
 
Tänkte ge er lite fakta om aloe vera kortfattat. Innehåller bland annat vitaminer, mineraler, aminosyror, omega 6 (GLA) och enzymer.
Rikt på betakaroten, B1, B2, B3, B6, folsyra, kolin, C-vitamin, E.vitamin, kalcium, natrium, mangan, magnesium, zink, koppar, krom, kalium, kisel och svavel.
20 aminosyror, 7 essentiella.
 
Aloe vera är hud och sårläkande och används både utvärtes och invärtes, Aloe vera har en lugnande, smörjande, stärkande och skyddande effekt på kroppens slemhinnor, inklusive tarmslemhinnorna. Saft från aloe vera minskar inflammationer i tarmväggarna.
Aloe vera innehåller också SOD en kraftfull antioxidant som är kroppens allra viktigaste antioxidanter. SOD i aloe vera ger ett starkt försvar mot fria radikaler och skyddar våra celler.
 
#1 - - Angelnrone:

Morning!
Oh det såg smaskigt ut, jag får nog skaffa mig en aloe vera! Så mycket nyttigt i en o samma flaska:)
Massa goa kramisar trevlig fortsatt fredag vännen! Angel♥

Svar: Hej angel, ja det tycker jag..hihi =)Nu ska jag och Andy på SPA, ska bli så skönt. Hoppas du får en underbart helg så ses vi på Tisdag, massa goa kramar från Tess
Tess

#2 - - Angelnrone:

Åh ha så jättemysigt! Själv ska jag snart på Spirometri inte lika kul:)
Ha det riktigt mysigt så ses vi på tisdag ska bli kul/Angel♥★

#3 - - Erica:

Låter spännande! Vad kostar aloe veran? :) Har trillat in på det här med juicer och tycker det är väldigt roligt att göra egna :) Synd bara att det blir så dyrt att göra egen i råsaftcentrifugen, det går ju åt så mycket. Men man kan ju lyxa till det ibland iaf ;)

Svar: Hej söta, allt bra med dig? =)Vår aloe vera juice kostar 139kr, vad härligt med egna juicer, jag har också gjort själv innan tills den gick sönder, får kanske köpa mig en ny igen, bra sen när man ska kika igång med en detox, kramar i massor till dig.
Tess