Tess

Hejsan mitt namn är Therese och på min blogg får ni följa mitt liv som nybliven kostrådgivare, jag jobbar för nuvarande på Life och mina största intressen är just Hälsa, träning och kostrådgivning. Ta gärna del av mina träningsupplägg, recept och andra tips!! Vid kontakt skicka gärna e-post till [email protected] Hälsningar Tess

Ekologisk frukost

Har nyss kokat ihop denna fantastiska frukost, blev mer än nöjd.
Ekologisk, glutenfri och fylld med näringsämnen som kroppen mer än gärna tar emot.
 
Hirsmannagrynsgröt med ekologisk äppelmos
 
Ni behöver: 1 portion
 
 
3 dl ekologisk sojamjölk
3 msk hirsmannagryn
1 nypa himalayasalt
 
Gör: Koka upp gröten på låg värme cirka 10 minuter, rör om hela tiden. Servera med äppelmos och sojamjölk.
 
 
 
Hirs är rikt på järn och andra mineralämnen som kalcium, magnesium, fosfor, kalium, och kiselsyra. Hirs innehåller också B-vitaminer och fleromättat fett. Hirs innehåller fyra gånger så mycket järn som råris.
Är helt glutenfritt och smakar jätte gott..
 
 
 
 
0 kommentarer publicerat i Recept
Taggar: Ekologisk frukost, Hirsmannagryn, Hirsmannagrynsgröt