Tess

Hejsan mitt namn är Therese och på min blogg får ni följa mitt liv som nybliven kostrådgivare, jag jobbar för nuvarande på Life och mina största intressen är just Hälsa, träning och kostrådgivning. Ta gärna del av mina träningsupplägg, recept och andra tips!! Vid kontakt skicka gärna e-post till [email protected] Hälsningar Tess

Husmanskost i all ära.

 
Kålpudding
 
500gram köttfärs
1 ägg
1 msk fiberhusk
himalayasalt
peppar
 
1 liten vitkål
1st lök
1 -2 msk agave
salt, peppar
1dl matlagningsgrädde
1dl vatten
4 iskuber buljong (hemmagjord) eller annan fond
 
lingon
broccoli
rivna morötter
 
Sås:
 
2 dl matlagnings grädde
1 msk tamarisoja (glutenfri)
0,5 dl spad från kålpuddingen
peppar, vitpeppar
2 iskuber buljong (hemmagjord) eller annan fond
 
Gör:
 
Stek upp hackad vitkål och lök, krydda med peppar, himalayasalt och agave. Blanda färsen med ägg, fiberhusk, salt och peppar. Lägg färsen i en ugnssäkerform och platta ut färsen. Lägg över vitkålen.
Koka snabbt upp grädde, vatten och buljong och häll över puddingen.
Grädda mitt i ugnen på 220 grader i cirka 20 - 25 minuter.
Såsen: Koka upp grädde, spad från puddingen, soja, buljong och kryddor snabbt. Servera med broccoli, rivna morötter och lingon.
 
 
 
 
#1 - - Sandra:

Kålpudding! <3 Mums!

Svar: Tack =)
Tess

#2 - - Angelnrone:

Åh vilken nyttig och färgrik tallrik! Det var ett nytt sätt för mig att äta kålpudding på, men det får vi kanske prova...
Fast jag misstänker att mannen skulle sakna potatisen.
Mums...:)

Massa goa kramisar från mig t dig/Angel♥

Svar: Tack så mycket =)Sitter och äter resterna från kålpuddingen nu, underbart gott =)
Mumsfilibaba =)
Ja just ja, egentligen har man även potatis till också? Visste knappt det, hihi =)
Kram
Tess