Tess

Hejsan mitt namn är Therese och på min blogg får ni följa mitt liv som nybliven kostrådgivare, jag jobbar för nuvarande på Life och mina största intressen är just Hälsa, träning och kostrådgivning. Ta gärna del av mina träningsupplägg, recept och andra tips!! Vid kontakt skicka gärna e-post till [email protected] Hälsningar Tess

Dagens höjdpunkt

Jordärtskockssoppa Lyxig med enkel soppa!!
 
Recept: 2 personer
 
600g jordärtskockor
1 gullök
2st vitlök
1 msk ekologisk buljong
1 dl havregrädde från oatly
vatten
himalayasalt, och peppar.
 
Instruktioner:
 
1. skala och skölj jordärtskockorna.
2. Finhacka lök och vitlök, fräs lök och vitlök i kokosfett, lägg sist i jordärtskockorona och stek lite till.
3. Fyll på med vatten tills kockorna är täckta, låt koka upp på medelvärme tills jordärtskockorna är mjuka.
4. Mixa soppan slät med en mixerstav, ställ tillbaka soppan på spisen, fyll på med lite mer vatten och havregrädde till passande konsistens.
 
Dekorera med stekta kalkonbacon och svartpeppar.