Tess

Hejsan mitt namn är Therese och på min blogg får ni följa mitt liv som nybliven kostrådgivare, jag jobbar för nuvarande på Life och mina största intressen är just Hälsa, träning och kostrådgivning. Ta gärna del av mina träningsupplägg, recept och andra tips!! Vid kontakt skicka gärna e-post till [email protected] Hälsningar Tess

Detox dag 4

Hej alla godingar.
 
Nu har jag detoxat mer än halva tiden och ett känns bra, kan fortfarande sakna kaffet. Igår när jag och sambon var i Malmö tog jag en kopp koffeinfritt kaffe och det var godare än jag trodde, kommer nog köra på det i fortsättningen.
Jag märker att jag blir stressad av kaffe, i alla fall om jag dricker för mycket, det är ju koffeinet som stressar kroppen och ibland händer det att man dricker fler koppar under dagen och det mår jag inte bra av.
Har även myst med min spikmatta flera dagar i rad, det gör ont som bara de första minuterna sen släpper det och jag lyckades faktiskt somna och vakna 2 timmar senare, hehe..
 
Här har ni min första frukost som startade upp detoxen.
Jag mixade avokado med frysta blåbär och blåbärspulver, sen rostade jag nötterna i ugnen på 200 grader cirka 10 minuter, serverade med söta och härliga björnbär.
 
 
Grekisksallad med bönor och pesto
 
babyspenat, tomat, paprika, blandade bönor, rödlök, kronärtskocka, eko fetaost och hempfrö. Hempfrö är proteinrikt och passar riktigt bra till sallader, använde även hempfröna när jag panerade min lax.
 
 
Idag står sötpotatisplättar med avokadotopp på matlistan =)
 
 
 
#1 - - Angelnrone:

Tjingeling!

Vilka goa recept du lägger ut speciellt det sista mmmmums...
Jag gillar ju kidneybönor o avocado supergott!
Sen kommer vi till spikmattan... den älskar jag med ligga på , men tycker inte det gör ont. Däremot ska du lägga "bit för bit" alltså inte hela ryggen på en o samma gång o så kan du ha lite mysmusik typ meditationsmusik på. Man börjar succesivt men personligen tror jag inte att så lång tid är ok sorry. Sätt väckning på 30 min, för det lätt att man somnar, för det är verkligen skönt o man känner sig så "skönt avslappnad" efteråt!
Massa goa kramisar hoppas träningen med syrran udag var kul.

Angel ♥ ☆

Svar: Hej fina angel, åh tack så mycket för dina fina tips, ska prova det i eftermiddag, spikmattan med meditationsmusik, det har jag inte alls tänkt på =)Ska även ställa klocka, super bra tips, tackar så mycket för det =)
Det var ett bra pass med syrran idag, vi kämpade tappert...energifyllt pass =)
Hoppas du får en underbar dag, massa goa kramar..
Tess

#2 - - Angelnrone:

Hoppas du förstod fast mina fingrar slant på tangentbordet :)
Kram igen Angel ♥ ☆

#3 - - Anonym:

Hur kommer man i kontakt med dig? Finns det ngn mail att nå dig på? Tack för en härlig inspirerande blogg :) kram Sara

#4 - - Anonym:

Min mail är [email protected] sorry såg att jag är ju anonym nu :)