Tess

Hejsan mitt namn är Therese och på min blogg får ni följa mitt liv som nybliven kostrådgivare, jag jobbar för nuvarande på Life och mina största intressen är just Hälsa, träning och kostrådgivning. Ta gärna del av mina träningsupplägg, recept och andra tips!! Vid kontakt skicka gärna e-post till [email protected] Hälsningar Tess

Detox dag 6

Godmorgon
 
Nu är vi inne på näst sista detox dagen och allt har gått bra, det jag känner mest just nu är helt klart magen, den fungerar bättre och är inte lika svullen, kommer skriva ett inlägg om efter detoxen när allt är över.
Just nu sitter jag och äter en stor frukost, ska nämligen iväg i helgen, så mina matplaner kommer bli lite ändrade idag, blir kycklingtacos idag med massa grönsaker istället.
 
Igår lagade vi kalkonpatte!!
Jag stekt upp kalkonfilen i en ungsäkerform på spisen med lite lök, vitlök, morötter, salt och peppar.
Fyllde på med lite vatten och ställde in i ugnen på 220 grader cirka 20 minuter. Gjorde sås på skyn sen med havregrädde från oatly samt glutenfri soja, smaksken. Till kalkonpatten åt vi ungsrostade rotgrönsaker.
 
 
Dagens frukost, färskpressad granat och apelsinjuice
1 granatäpple + 2 apelsiner, och några granatäppelkärnor
 
Bra detoxdrink
 
 
plus en stor tallrik havrekrossgröt med nötter, granatäppelkärnor samt ekologisk havredryck från oatly
 
 
#1 - - Angelnrone:

Hej vännen!
Det här var ju en lite annorlunda rätt hihi...
Kalkonpatte:):) o ungrostade grönsaker du e för go, men det ser gott ut i alla fall en härligt saftig köttbit med härliga grönsaker! Mumsiga rätter du lagar, men den här tog priset sorry vännen:)
Massa goa kramisar
Från din vän Angel ♥ ☆

Svar: Haj angel =)Tack så mycket, ja det var så himla gott med "kalkonpatte" =)
Man får akta den i ugnen bara så det inte blir för torr =)
Kramar i massor
Tess