Tess

Hejsan mitt namn är Therese och på min blogg får ni följa mitt liv som nybliven kostrådgivare, jag jobbar för nuvarande på Life och mina största intressen är just Hälsa, träning och kostrådgivning. Ta gärna del av mina träningsupplägg, recept och andra tips!! Vid kontakt skicka gärna e-post till [email protected] Hälsningar Tess

Fisk med het curry

Åh jag älskar verkligen fisk, det är nog det bästa jag vet. Mina favorit fiskar är nog både lax och torskrygg.
Idag blev det en het torskrygg med både smak av gurkmeja och curry.
 
Ni behöver: 2 personer
 
4st torskrygg
1 förpackning havregrädde
1 bit fänkål
1 rött äpple
1 gul lök
1 bit pepparrot
curry, gurkmeja, salt och peppar.
2 portioner matvete
ärtor
 
Steg för steg:
 
Koka matvete och ärtor enligt anvisningar
 
Börja med fisken, krydda med himalayasalt och peppar och ringla över lite olivolja, ställ in fisken på 200 grader cirka 15 - 20 minuter.
 
 
Bryn lök, fänkål och äpple i smör, när det är klart rör ni i havregrädden.
 
 
Denna havregrädde använde jag.
 
 
Krydda såsen med curry, gurkmeja, salt och peppar i måttlig mängd. När fisken är klar tar ni även i lite spad som blir över från fisken.
 
 
Lägg såsen i en djup tallrik, på med fisken, ärtor och matvete. Riv över lite pepparrot.
 
 
Här har ni resultatet!!!
 
 
 
#1 - - Angelnrone:

Åh så mumsigt mmmm...
Jag älskar också fisk det är bara sååå gott!
Önskar dig en fin helg o du vännen d går inte komma fram på din mobil:)
Vilket väder det har varit älskar när solen är framme:)
Kramelikram Angel♥☆

Svar: Hej Angel, tack så mycket, vad skoj att höra. Jag älskar också fisk =)
Sorry, igår var jag och härjade i Ängelholm, det var underbart väder och jag har fotat fåglarna =)
Hoppas du också njuter av vårvärmen, fast att det är lite sämre idag, massa goa kramar
Tess