Tess

Hejsan mitt namn är Therese och på min blogg får ni följa mitt liv som nybliven kostrådgivare, jag jobbar för nuvarande på Life och mina största intressen är just Hälsa, träning och kostrådgivning. Ta gärna del av mina träningsupplägg, recept och andra tips!! Vid kontakt skicka gärna e-post till [email protected] Hälsningar Tess

Sesam&hemp panerad lax med rotsaker och citronsås

Blev lite ändringar i dagens matschema. Citronsås isället för äppelsås och jag la till hempfrö till paneringen. Hempfrö och lax funkade jätte fint tillsammans.
 
Jag panerade laxen med sesamfrö, hempfrö, himalayasalt och sen mortlade jag vitpeppar samt svartpeppar.
 
 
Jag rostade sötpotatis, rotselleri, palsternacka samt kålrot i ugnen på 220 grader cirka 25 - 30 minuter.
Citronsåsen är gjord på hälften havrecremefraiche, sojacremefraiche, 1 citron med både rivet skal och pressad saft, mortlad svartpeppar och lite parmeasanost.
 
 
#1 - - Angelnrone:

Hejsan!

Ja du vännen sesamlax brukar jag med laga till sååå... gött!

Får testa göra ugnsbakade grönsaker med nån gång, brukar ju bara äta det på vårt favoritställe till den vitlöksmarinerade rostbiffen ;)
Lycka till idag massa kramisar Angel♥

Svar: Hej angel =)Javisst är det gott, älskar lax...ja ungsbakade grönsaker passar perfekt till laxen, mums =)
Allt gick bra igår, nu hoppas vi bara på positiva resultat också, kramar i massor.
Tess