Tess

Hejsan mitt namn är Therese och på min blogg får ni följa mitt liv som nybliven kostrådgivare, jag jobbar för nuvarande på Life och mina största intressen är just Hälsa, träning och kostrådgivning. Ta gärna del av mina träningsupplägg, recept och andra tips!! Vid kontakt skicka gärna e-post till [email protected] Hälsningar Tess

Sötpotatisplättar med avokadomousse samt härliga tillbehör

 
Recept: 4 personer
 
3 medelstora sötpotatisar
4 medelstora potatisar
2 ägg
2 msk fiberhusk
himalayasalt
svart och vitpeppar
 
4 avokado
0,5 havre cremefraiche från oatly
salt,
svart och vitpeppar
0,5 citron
 
Instruktioner:
 
1. börja med att skala och tvätta potatisen, riv med rivjärn och pressa ut så mycket av vätskan från potatisen som går.
2. blanda potatisen med ägg och fiberhusk, krydda efter behag.
3. Innan stekningen låt potatisen vila 15 minuter, stek rårakorna på båda sidorna i olja tills de är har fått fin stekyta, jag stekte på ganska svag värme.
6. mixa avokado och cremefraiche till en mousse, krydda och pressa i citron och mixa lite till.
 
Servera med gräslök, hackad rödlök samt riven pepparrot
 
 
 
#1 - - Angelnrone:

Gomorron vännen!

Jag skrev en lång kommentar häromdan men den verkar inte ha kommit med, så skriver nåt igen:)
Så gott det såg ut supergoda menyer du gjort! Vi ska testa denna i veckan fast inte med sötpotatis e inre så förtjust i det så det blir vanliga. Avocado ja det kan man ju aldrig få för mycket av supergott...så tack för tipset o trevlig helg i Ängelholm solen e uppe än:)
Själv bär det av t hälsomässan ska bli jättekul!
Kramar i massor Angel ♥ ☆

Svar: Hej angel, vad härligt att höra, tackar för de fina kommentarerna, jag håller med dig avokado är ett underverk, både nyttigt och gott =)hoppas du hade en trevlig dag på hälsomässan =)
Kramar i massor
Tess