Tess

Hejsan mitt namn är Therese och på min blogg får ni följa mitt liv som nybliven kostrådgivare, jag jobbar för nuvarande på Life och mina största intressen är just Hälsa, träning och kostrådgivning. Ta gärna del av mina träningsupplägg, recept och andra tips!! Vid kontakt skicka gärna e-post till [email protected] Hälsningar Tess

Vattenreningskanna

Tjenamos =)
 
Idag tänkte jag visa er denna fantastiska invenstering som gynnar hälsan mycket väl, jag pratar om den populära vattenkannan som renar ditt vatten och man behöver bara byta filtret en gång i månaden.
Filterpatronen reducerar följande ämnen i vattnet: järn, tungmetaller, kalk, klor, rester av bekämpningsmedel som används i jordbruket och rester av läkemedel som kan komma i dricksvattnet via våra sjöar.
Renat vatten framhäver även aromen från kaffe och te,
Mat och grönsaker som kokat i filtrerat vatten behåller dessutom mer av de viktiga mineralerna.
 
Jag tycker det känns så himla bra att dricka renat vatten, på jobbet kan jag inte dricka vattnet om jag inte renat de innan, vattnet där känns inte alls bra att dricka direkt från kranen.
 
Nu har jag även min egna kanna hemma också, citron är nästan ett måste i dricksvattnet. =)
 
 
 
 
#1 - - Angelnrone:

Tjingeling!
En sådan kanske man skulle investera i köper man dem på Life? Vad kostar dem? Vårt vatten här på "vischan" e ju inte speciellt gott så det vore kanske ingen dum ide...
Trevlig fortsatt fredag kramar i massor fr Angelnrone ♥ ☆

Svar: Hej Angel =)Vattenkannan är en perfekt inventering, håller med dig om vattnet i Bjuv, det smakar inte jätte gott, kannan kost 139kr, filter kostar cirka 50kr/st och de bytas en gång i månaden. =)Kramar i massor till dig..
Tess

#2 - - Mikaela :

Det gör verkligen stor skillnad att rena sitt dricksvatten, både för kvalitén och smaken! Dafi vattenreningskanna är kanon!