Tess

Hejsan mitt namn är Therese och på min blogg får ni följa mitt liv som nybliven kostrådgivare, jag jobbar för nuvarande på Life och mina största intressen är just Hälsa, träning och kostrådgivning. Ta gärna del av mina träningsupplägg, recept och andra tips!! Vid kontakt skicka gärna e-post till [email protected] Hälsningar Tess

Proteinglass

 
 Bra att äta efter träning, som mellanmål eller som något gott på kvällen när man vil lyxa till det.
 
Recept  4 portioner (grundrecept)
 
4 ägg (vitan)
4 msk proteinpulver vaniljsmak
500 gram kvarg
4 tsk agave
 
Gör så här: Vispa äggvitan till hårt skum, rör sedan ner proteinpulver, agave och kvarg.
Lägg glassen i en glassmaskin enligt anvisningar.
Jag valde att smaksätta med mitt goda hasselnötssmör.
Jag blandade ner hasselnötssmöret efter glassmaskinen. Frys sedan glassen några timmar innan serveing. Jag dekorerade med granatäppelkärnor.
Nästa gång ska jag ha blåbär som smakersättning eller kanske hallon, riktigt gott. =)
Hasselnötssmöret är också farligt gott och lätt hänt att man tar en sked lite då och då. *blink*
 
Recept:
 
100 gram hasselnötter
1 msk råkakao
1.5 msk ekologisk kokosfett
1 vaniljstång
2 msk eko kokossocker
 
Gör så här: Ställ ungen på 200g, när ugnen kommit upp i grader rostar ni hasselnötterna cirka 15 minuter.
Ta bort det ytterska svarta skalet på hasselnötterna. Mixa nötterna med en mixerstav. När nötterna är mixade, lägger ni i kokosfett, vaniljstång, kokossocker och kakaopulver och mixar till en jämn smet.
 
 
#1 - - FrökenTV, bloggen om tv och film:

yum

#2 - - Veronica:

Verkar supergott :D Ska absolut prova göra!

#3 - - Linnea:

MUMs, det där måste jag prova! :D

#4 - - Nora:

asså det ser supergott ut! Måste prova det! Kram

noraanderssoon.blogg.se

#5 - - Benington.se:

Jättegott! Speciellt med granatäpplet till :)

#6 - - Elina:

Mums! :)

#7 - - Kattis:

Moms vad gott det verkar!:)

#8 - - Challizz:

Men åååh ser ju sjukt gott ut!
Ska jag absolut testa sen!

Jag blir fan riktigt ledsen när jag ser sådana nedlåtande kommentarer om transsexuella som personen ovan sade....
HON är jättevacker på sitt sätt, precis som alla andra, världen behöver mer öppenhet, förståelse och kärlek, inte en massa hat och inskränkta människor som denna tycks vara!

Titta för övrigt gärna in på min blogg och läs om livet som överviktig ihop med en ättsörning, om att ätstörningen inte sitter i vikten och om min behandling på SCÄ i Stockholm. Hjälp mig att sprida kunskap om ätstörningar.

#9 - - Challizz:

Radera gärna första kommentaren, för jag råkade kopiera en annan kommentar jag skrivit på en annan blogg, så jag gör om detta haha!

Som jag skrev: Det ser jättegott ut så det måste jag absolut testa nån gång!

Titta för övrigt gärna in på min blogg och läs om livet som överviktig ihop med en ättsörning, om att ätstörningen inte sitter i vikten och om min behandling på SCÄ i Stockholm. Hjälp mig att sprida kunskap om ätstörningar.

#10 - - Sofia:

Men åh vad gott!

#11 - - Angie:

Vad gott de ser ut!
Tack för tipset :)

#12 - - Robex Lundgren:

fint

#13 - - Liisa Lindström:

Det ser ju fantastiskt gott ut! :)

#14 - - Emmy's Life:

Åh så smarrigt! Måste pröva :)

#15 - - VASKO - Makeup och styling:

Det där såg fördjävla gott ut! måste jag testa! Tack för tipset!

#16 - - Jill:

Tack, precis vad jag behöver!! Tips på goda, nyttiga saker så jag kommer ur sockerträsket! Inne på dag 3 på min diet, heja mig! 👏🏼

#17 - - Jasmine:

Mumsigt :)