Tess

Hejsan mitt namn är Therese och på min blogg får ni följa mitt liv som nybliven kostrådgivare, jag jobbar för nuvarande på Life och mina största intressen är just Hälsa, träning och kostrådgivning. Ta gärna del av mina träningsupplägg, recept och andra tips!! Vid kontakt skicka gärna e-post till [email protected] Hälsningar Tess

Kycklinggryta med bönpasta

Denna enkla och goda rätten lagade jag för någon vecka sedan. Herregud vad gott det blev.
 
Recept: 1 form
 
4 kycklingfileer
1 burk havre creme fraiche oatly
1 förpackning havre grädde oatly
1 msk tamarisoja
1 msk dejonsenap
1 - 2 vitlök
halv röd paprika
några champinjoner
kalkonbacon
persilja
 
Gör så här, skiva och bryn upp kycklingen, krydda med valfria kryddor, jag valde peppar, vitpeppar, atlantsalt samt lite paprikapulver. Lägg kyckligen i en form (glasform), vispa samman såsen med (havre creme fraiche, havregrädde, dejonsenap, tamarisoja, pressad vitlök samt lite persilja) och ringla över kyckligen tillsammans med hackade champinjoner och paprika.
Ställ in i ugnen på 200 grader cirka 20 till 25 minuter beroende på hur mycket nu stekte kyckligen. Stek upp kalkonbacon och klipp till små bitar, dekorera med baconbitar samt hackad persilja.
Servera tillsammans med bönpasta som kokas enligt anvisningar.
SMAKLIG SPIS
 
 
#1 - - rememberthiis.blogg.se:

Ser gott ut :)

#2 - - Amanda:

Mums, vad detta lär gott! Det måste jag prova! :)