Tess

Hejsan mitt namn är Therese och på min blogg får ni följa mitt liv som nybliven kostrådgivare, jag jobbar för nuvarande på Life och mina största intressen är just Hälsa, träning och kostrådgivning. Ta gärna del av mina träningsupplägg, recept och andra tips!! Vid kontakt skicka gärna e-post till [email protected] Hälsningar Tess

Hasselnötsglass

 
Recept  4 portioner (grundrecept)
 
4 ägg (vitan)
4 msk proteinpulver vaniljsmak
500 gram kvarg
4 tsk agave
 
Gör så här: Vispa äggvitan till hårt skum, rör sedan ner proteinpulver, agave och kvarg.
Lägg glassen i en glassmaskin enligt anvisningar.
Jag valde att smaksätta med mitt goda hasselnötssmör, receptet finns bland mina recept om ni söker i bloggen.
Jag blandade ner hasselnötssmöret efter glassmaskinen. Frys sedan glassen några timmar innan serveing. Jag dekorerade även med extra hasselnötssmör.
Nästa gång ska jag ha blåbär som smakersättning eller kanske hallon, riktigt gott. =)
Hasselnötssmöret är också farligt gott och lätt hänt att man tar en sked lite då och då. *blink*
 
 
 
 
#1 - - Angelnrone:

Åh så gott vännen:) den skulle man gärna smakat nån gång! Förstår att lillasyster Elin gillade den♡ Du har så goda recept man vill liksom vara med på ett hörn:).
Hoppas allt väl med dig kommenterade lite på Maddes blogg med idag och nu har jag fått en siffra i mitt huvud -siffran 9! Säger det dig nåt?
Din mobil verkar inte funka kramisar i massor från Angel♥☆

Svar: Tack så mycket för din fina komplimang =)Ja jag hoppas bebisen kommer idag, längtar så efter den lille =)
Hoppas allt är bra med dig och att du får en trevlig helg, massa goa kramar från Tess
Tess